- na północną obwodnicę Wielunia wydano już miliony w poprzednich latach (m.in. na wykup gruntów)
- na potrzeby drogi ekspresowej kosztowała by więcej, gdyż musiałaby być dwa pasy ruchu w obu kierunkach
- nie będzie świecić pustkami. Nie trzeba przejeżdżać całą obwodnicę . Po oddaniu całej S8 zwiększy się ruch na drodze DK45, na kierunku do Złoczewa. Spadnie ruch na drodze od Wielunia do Widawy (DW481). Nadal od strony Bełchatowa DK8, będą jeździć przez Wieluń.
- zmniejszenie ruchu na drogach miasta Wielunia to także zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, mniejsza uciążliwość dla mieszkańców, szybsze poruszanie się po samym mieście
Spójrz też na to z innej strony - ile firm się zamknie z powodu zmniejszenia ruchu tranzytowego przez Wieluń. O tym już mało kto mówi. A czy cokolwiek się rozwinie na poboczu obwodnicy? Szczerze wątpię. Gdybym miał podejmować decyzję o lokalizacji firmy w okolicy Wielunia w powiązaniu z warunkami dojazdu, to wolałbym się ulokować blisko nowej S8 aniżeli przy mało znaczącej obwodnicy mało znaczącego miasta na mało znaczącej trasie
Mało prawdopodobnie, żeby jakaś firma się zamknęła z tego powodu. Nadal mamy drogę DK8/74. Dojazd do S8 ok. 20 km, też żaden problem, a czas przejazdu już się zmniejszył np. do Wrocławia. W firmach lokalizacja przy głównych drogach nie jest najważniejsza (nawet i w tych wielkich).
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 12:23
MM12345 - są firmy, które dużą część obrotów uzyskują dzięki osobom przejeżdżającym przez miasto. Po otwarciu północnej obwodnicy Wielunia obroty mogą spaść przykładowo stacji Statoil, hotelowi (motelowi?) na Warszawskiej przy hurtowni Sedal, stacji Petrochemia Płock, Zielonej Werandzie, itp. Takich firm jest jeszcze przynajmniej kilka.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 1504 Piwa: 17/150 Skąd: z północy
Wysłany: 2014-01-04, 14:24
zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Wieluń odpadł na korzyść Sieradza, Zduńskiej Woli itd.
Wiesz co, kiedyś już Wieluń odpadł na korzyść Sieradza jak ten został mistem wojewódzkim i uważasz, że dzisiaj Sieradz to miasto z większymi perspektywami na przyszłość niż Wieluń?
Bez żadnych wątpliwości, tak właśnie uważam !
zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Niestety Wieluń w porównaniu do Sieradza i wspomnianej Zduńskiej Woli, będzie się rozwijał teraz wolniej.. Region stracił priorytetowy szlak komunikacyjny.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że do Wielunia trzeba będzie zjechać 20 km z Walichnów?
Dokładnie. Do Wielunia trzeba będzie specjalnie zjechać, przez Sieradz i Zduńską Wolę będzie się niemalże przejeżdżać. Dzięki temu powstanie tam wiele inwestycji, których na próżno będzie szukać w powiecie wieluńskim. Powód jest prozaiczny.. Czas i pieniądze
zbigie napisał/a:
Miasta, podobnie jak instytucje, firmy czy urzędy tworzą ludzie i tylko ludzie, a to że mamy i zawsze mieliśmy przedsiębiorczych ludzi powodowało, że wyróżnialiśmy się na tle innych miast w łódzkim. Brakuje nam tylko zgody politycznej, bo gdybyśmy mieli 4 posłów, a jest to realne jeśli wszyscy mieszkańcy powiatu głosowaliby na naszych to S8 byłaby nasza, a że oddajemy głosy na partie a nie ludzi to mamy efekt jaki mamy.
zbigie, doceniam Twój regionalny patriotyzm. Jednak wczytaj się w swój powyższy tekst. Niby przedsiębiorczy ludzie, jednak czegoś im brakuje.. Masz rację. Pewnie zgody politycznej. Może nie są jednak w takim razie tacy mądrzy i przedsiębiorczy ? Nie potrafią wznieść się ponad podziały, jak w Sieradzu i Zduńskiej. Piszesz, gdybyśmy mieli 4 posłów.. A co Ci posłowie dotychczas zrobili dla regionu wieluńskiego w sferze jego rozwoju ? Przede wszystkim, mam tutaj na myśli naszego starego wyjadacza.
zbigie napisał/a:
(...)jeśli naszym dzieciom uświadamiać będziemy, że mają tu wracać po studiach i działać, że ścinanie kwiatków w Holandii to jest dobry patent na wakacje ale nie na całe życie, zamiast bombardowania ich, że tu nie ma przyszłości i jedyne co powinny zrobić to wyjechać, to będziemy rozwijać się sto razy szybciej niż zapyziały Sieradz czy Zduńska.
DROGI zbigie, może Twoje dzieci będą miały / mają możliwości rozwoju w Wieluniu. Jednak większość NIE ma takich warunków. Młodych ludzi nie stać na trwożenie swojego życia za 1200 zł miesięcznie. A nawet 2k. Bo co to za życie przy takich zarobkach ? Proponuję tematy typu "Holenderskie kwiatki" oraz "Wyspiarskie zmywanie naczyń" zostawić w spokoju. Jak na ironię, najwięcej o tym niepoprawnie mówią Ci, którzy powinni podłoże tej sytuacji znać od podszewki. I nie mówię tutaj o (tylko?) Tobie, ale również o wielce wykwalifikowanych ekonumistach i przedsiębiorcach zarabiających kokosy. No cóż.. zazwyczaj to jest tak, że brakuje im rąk do pracy w kraju i stąd te piękne, wielce odkrywcze wnioski. Z tymi "kwiatkami oraz zmywarkami", mogliby pewnie wyciągnąć dużo więcej z gospodarki....
zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Niestety jest wiele innych ważniejszych inwestycji w tym Państwie. Szacunkowy koszt budowy obwodnicy Wielunia to 331 mln złotych ( http://www.dzienniklodzki...t.html?cookie=1 ). Rozdajmy lepiej te pieniądze biednym, chorym i potrzebującym. Może przynajmniej uda się komuś uratować życie
Oczywiście, że jest wiele ważniejszych inwestycji - ważniejszych w zależności od punktu siedzenia. Sorry za sarkazm ale jak przeczytałem ten fragment Twojego wpisu to skojarzył mi się Sylwester i pijana kobieta z Łodzi w 9 miesiącu ciąży - zapewne była biedna i potrzebująca (a na 100% chora, przynajmniej psychicznie), gdyby nie "niepotrzebna" obwodnica Wielunia to nie musiałaby z kompanami zatrzymywać bejsbolem aut aby wyżebrać kasę na dalsze picie i dwa istnienia zostałyby uratowane.
Również troszkę poleciałem ironią w tym miejscu, ale generalnie co złego w przekazywaniu pieniędzy chorym i potrzebującym ? Jak domniemam, przypadek o którym piszesz powstał w wyniku typowej dla Polskiego systemu choroby. Choroby władz lokalnych, a przede wszystkim, choroby placówek pomocowych typu Domy Pomocy Społecznej itp. Takie sytuacje zdarzają się na całym świecie. Inna sprawa ludzie nie dbają o siebie, nie zależy im na sobie. Wpadli w jakiś pęd.. Najlepiej ujął to miko 005 we wczorajszym poście z innego tematu:
miko 005 napisał/a:
Jesteśmy tak bardzo zadufanie zapatrzeni w nasz dogmat wolności osobistej, że bez najmniejszego wahania stawiamy życie ludzkie na dalszym miejscu. A to, jak dla mnie osobiście nic innego tylko ... zdziczenie
zbigie napisał/a:
Spójrz na tą obwodnicę z inne perspektywy, właśnie rozwojowej, ile firm rozwinie się na jej poboczach, jak ona ułatwi dojazd z S8 do naszych firm. Mleko się rozlało, przebiegu S8 już nie zmienimy więc ratujmy co się da.
zbigie, powtórzę, cenię Cię za Twój patriotyzm lokalny, ale spójrz na temat globalnie. Z punktu widzenia rozwoju całego kraju. Fajne słowo uciekło... achh już mam. Spójrz na temat globalnie, z punktu widzenia rozwoju ZRÓWNOWAŻONEGO całego kraju.
Czy Wieluniowi na pewno należy się teraz obwodnica ?
MM12345 napisał/a:
hiszpan, nie masz w ogóle pojęcia co piszesz
Trochę krytyki nie zaszkodzi
MM12345 napisał/a:
- na północną obwodnicę Wielunia wydano już miliony w poprzednich latach (m.in. na wykup gruntów)
I co z tego ? To należy bezsensownie wydać następne miliony.. w imię czego ?
MM12345 napisał/a:
- na potrzeby drogi ekspresowej kosztowała by więcej, gdyż musiałaby być dwa pasy ruchu w obu kierunkach
Kurcze, naprawdę Twoje odkrycie porównałbym, przynajmniej, do odkrycia penicyliny.
MM12345 napisał/a:
- nie będzie świecić pustkami. Nie trzeba przejeżdżać całą obwodnicę . Po oddaniu całej S8 zwiększy się ruch na drodze DK45, na kierunku do Złoczewa. Spadnie ruch na drodze od Wielunia do Widawy (DW481). Nadal od strony Bełchatowa DK8, będą jeździć przez Wieluń.
Wysiliłem się. Przeczytałem z trzy razy. Ale widocznie mam jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem.. Nie widzę związku z tematem.
MM12345 napisał/a:
- zmniejszenie ruchu na drogach miasta Wielunia to także zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, mniejsza uciążliwość dla mieszkańców, szybsze poruszanie się po samym mieście
Tutaj masz niepodważalną rację ! To jedyne plusy ! Jednak są one przyczyną pojawiających się minusów.. Szala idzie na korzyść tych drugich.
MM12345 napisał/a:
W firmach lokalizacja przy głównych drogach nie jest najważniejsza (nawet i w tych wielkich).
A to Ci ciekawostka
_________________
Ostatnio zmieniony przez hiszpan 2014-01-04, 16:16, w całości zmieniany 9 razy
Spooky tak rozumując ja Ty:
- stacje paliw byłyby tyko przy głównych drogach. Statoil tu trochę straci, gdzie indziej zyska.
- każda nowa restauracja, stacja paliw, ... w mieście to mniejsze obroty na pozostałych -
- każdy nowy hipermarket to spadek obrotów lub likwidacja miejsc pracy w lokalnych, miejscowych sklepach. I tu się nikt nie przejmuje.
idąc dalej:
- wiele mieszkańców i firm już dawno musieliby opuścić Wieluń z wyżej wymienionych powodów
Wszystkie te firmy, które podałeś bez problemu sobie z tym poradzą. Żadna z wymienionych wieluńskich firm nie czerpie głównych korzyści z ruchu tranzytowego. Jak by droga S8 szła przez bliskie okolice Wielunia - to też by oni na tym stracili.
Spooky dałeś złe przykłady. Jesteś młody, nie masz własnej firmy i nie wiesz z jakimi problemami szefowie firm muszą się borykać.
stacje paliw byłyby tyko przy głównych drogach. Statoil tu trochę straci, gdzie indziej zyska.
Zyska... Pod Wrocławiem np. A przy okazji zwolni 10 pracowników w Wieluniu.
MM12345 napisał/a:
każda nowa restauracja, stacja paliw, ... w mieście to mniejsze obroty na pozostałych -
A nie jest tak?
MM12345 napisał/a:
każdy nowy hipermarket to spadek obrotów lub likwidacja miejsc pracy w lokalnych, miejscowych sklepach. I tu się nikt nie przejmuje.
Przejmują się. Właściciele lokalnych sklepów.
MM12345 napisał/a:
Wszystkie te firmy, które podałeś bez problemu sobie z tym poradzą. Żadna z wymienionych wieluńskich firm nie czerpie głównych korzyści z ruchu tranzytowego.
No nie wiem czy sobie poradzą. Nawet jeśli nie czerpią większości korzyści z tranzytu, to wystarczy, że tranzyt robi 30% przychodu a tym samym potrafi zmniejszyć dochody o połowę albo i więcej i rozłożyć firmę.
Wieluń po oddaniu nowej S8 i północnej obwodnicy będzie jak Chłodnica Górska (kto ma dzieci wie o co kaman ).
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 17:13
Stefan, a o tej trasie Lublin Wrocław to już ktoś w ministerstwie wie, czy tylko taki Wasz skyscraper'owy projekt marzeń ?
A tak bardziej serio - taka trasa ok, ale to perspektywa na lat 20?30? Przypominam że przez 25 lat w 40 milionowym kraju nie wybudowano żadnej autostrady która miała by ciągły przebieg na całym odcinku od granicy do granicy. Aktualnie chyba A4 jest najbliżej...
Przed Twoją wymarzoną DK74 mamy oprócz dokończenia głównych autostrad 1,2,4 również eski że wymienię chociażby te które leżą w moim bezpośrednim obszarze zainteresowania - 8, 5, 11 i 7.
Więc w skali inwestycji krajowych obwodnica Wielunia nawet jako część przyszłej drogi Wrocław-Lublin jest na daaaalekim miejscu. To tyle jeśli rozpatrujemy kwestie ogólnokrajowe.
Spójrzmy z perspektywy miasta jako takiego... w mojej opinii po wybudowaniu S8 ruch na DK74 będzie mniejszy, a w najlepszym razie porównywalny do DK43/45. A przepustowość ciągu Traugutta - Warszawska jest znacznie większa niż idąca przez ścisłe centrum miasta 43 i 45 (ze szczególnym naciskiem na odcinek od skrzyżowania Kopernika/Śląska do skrzyżowania Sieradzka/Traugutta). Oczywiście część tego problemu rozwiąże Popiełuszki z przedłużeniami. Ale nadal "wyrzucenie" tego ruchu poza Wieluń dałoby odczuwalnie większy efekt niż obwodnica na DK74.
Co do przebiegu S8 - wg mnie ten przebieg pomimo wydłużenia trasy jest bardzie racjonalny - o czym pisałem wiele razy i o czym pisze powyżej Stefan - taki przebieg łączy miasta wojewódzkie - Wrocław i Łódź, do tego odciąża znacząco DK14 na odcinku Sieradz - Łódź przy jednoczesnym rozwiązaniu problemu "8" przez Wieluń i Bełchatów.
Z wieluńskiego punktu widzenia ten przebieg też jest wg mnie lepszy - bo daje nam sprawny dojazd do Łodzi, który dla wielu firm naszego miasta jest ważny.
Nie uważam natomiast aby odległość 20 (choć nawet nie tylu) kilometrów miała nas stawiać w znacząco gorszej sytuacji pod względem nowych inwestycji. Oczywiście nie powstaną centra logistyczne (ale te nie powstaną też w Sieradzu czy Zd. Woli, bo centra logistyczne buduje się przy węzłach a nie przy trasach), ale zakłady produkcyjne - już tak, to nie jest kwestia kilkunastu kilometrów dojazdu do trasy typu "s" to kwestia ogólnego klimatu dla inwestycji, infrastruktury etc.
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Zarówno S12 - Piotrków- Lublin - GP jak i S74 Kielce - Sulejów nie są moim wymysłem
Łatwo można je znaleźć w strategiach i planach zagospodarowania województw łódzkiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego. Krótkie fragmenty tych dróg już istnieją a kilka równie krótkich jest w przetargu ... budowę całości S12 odłożono z tego samego powodu co budowę S11
Zestawiłem obok siebie trzy województwa - źródłem jest mapka dostępna na stronie GDDKiA w zakładce stan budowy dróg.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 19:31
Stefan napisał/a:
budowę całości S12 odłożono z tego samego powodu co budowę S11
czyli jak rozumiem brak środków?
Tak, te wszystkie drogi oczywiście są potrzebne, ale patrzmy na to realnie... owszem niby jest nowa perspektywa budżetu UE - ale nadal wymagać to będzie wkładu własnego o który coraz trudniej... zresztą, jak popatrzymy na mapkę planowanych dróg sprzed 25 lat to też wyglądało wszystko bardzo fajnie
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Wyciąg ze "Strategii Rozwoju Transportu (SRT) do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)"
źródło: http://www.srt-2020.pl/
Jasny pomarańczowy to drogi które zostaną zrealizowane do 2015 r., intensywny to planowane drogi ekspresowe - ale w większej części raczej w perspektywie do 2030 (zarówno S11, S12, S74). Niebieski to linie kolejowe do kompleksowej modernizacji.
całe Stany Zjednoczone są przeorane takimi drogami jak S8, ze zjazdami do miast.
Wieluń nie zyska? Wolne żarty. Jedynymi poszkodowanymi będą właściciele stacji benzynowych przy Ósemce.
Zyski?
1. Świetne skomunikowanie z Wrocławiem. Godzina i jesteś we Wrocku. Mieszkasz w Wieluniu, pracujesz we Wrocławiu, bo droga tam bezpieczna, szybka i przewidywalna.
2. Świetne skomunikowanie z Łodzią (po oddaniu pod koniec roku pozostałej części S8). Godzina i jesteś w Łodzi. Mieszkasz w Wieluniu, pracujesz we , bo droga tam bezpieczna, szybka i przewidywalna.
3. Rozładowanie ruchu przez Wieluń - to oczywiste.
4. Świetne skomunikowanie Wielunia z zachodnią i wschodnią częścią Polski/Europy. Dla firm/ludzi patrzących szerzej niż 20. kilometr od Wielunia to nowe możliwości rozwoju. Do autostrady jedziesz nieco ponad godzinkę równym tempem - do tej pory (gdy jeszcze nie było AOW), do A4 jechało się grubo ponad 3 godziny, walcząc o życie na DK8.
5. Mieszkańcy Wielunia szybko i komfortowo dotrą do Wrocławia i Łodzi (centra rozrywki, kina, teatry, w skrócie: kultura).
Kto straci? Nikt, bo stacje paliwowe to koncerny. Mniejsze obroty w Wieluniu odbiją sobie z nawiązką na stacjach bliżej S8. A pracownicy mogą szukać pracy w szerszym promieniu niż tylko Wieluń. Kępno, Wieruszów, później Sieradz, Zd. Wola - to wszystko jest bliżej niż 30 minut jazdy. Ludzie w dużych miastach jeżdżą dłużej do pracy. Kto ma jeszcze stracić? Sklepikarze? Bez jaj - nikt ze starej DK8 nie zjeżdżał na Kaliską, a Kaufland sobie poradzi.
Teraz jest szansa dla Wielunia - już nie będzie gadki, że u was nie inwestuje, bo kiepskie skomunikowanie ze światem. U nas jest 15 minut drogi od drogi ekspresowej Teraz za promocję Wielunia powinny wziąć się władze miasta - strefy dla inwestycji, przyjaźni urzędnicy... dobra, tu się zapędziłem Ale wszystko w naszych rękach - można usiąść i biadolić, albo spojrzeć na S8 jak na furtkę na świat
Ja stracę, a koncernem nie jestem
Ale z perspektywy miasta widzę sporo plusów dla obecnych i przyszłych rozwiązań.
Jak widać już teraz ósemka nie jest jedynym i najlepszym sposobem komunikacji Warszawa - Wrocław.
Drogowa mapa województwa wygląda coraz lepiej . Zdecydowanie więcej zielonego, żółtego i pomarańczowego (w eksploatacji, budowie lub przetargu) a mniej czerwonego (w przygotowaniu).
źródło: zakładka "mapa stanu budowy dróg" na stronie GDDKiA
z tej mapki jasno wynika, że obwodnica Wielunia będzie miała sens. Jak ktoś jedzie z Wrocławia do Warszawy, a nie będzie chciał płacić za A1, to w Walichnowach zjedzie z S8 na DK8. 40 km do pokonania mniej. Do tego, jeśli viaToll obejmie S8, a nie obejmie DK8 (co jest więcej niż pewne), to będziemy mieli casus Olkusza, gdzie wszystkie TIRy, zamiast jechać szybką autostradą, wybierali drogę alternatywną przez wioski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum