R E K L A M A
P O R E K L A M I E

Wieluń - forum,adresy, informacje, reklama, kluby, restauracje, komunikacja, pkp, pks, ogłoszenia, praca,mapa, firmy, radio




Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia Strona Główna Wieluń - forum, informacje, ogłoszenia


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Stefan
2009-09-15, 16:20
Wszystko o drogach krajowych w regionie
Autor Wiadomość
MM12345 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 11:45   

hiszpan, nie masz w ogóle pojęcia co piszesz
Cytat:

Wieluń północnej obwodnicy już nie potrzebuje


- na północną obwodnicę Wielunia wydano już miliony w poprzednich latach (m.in. na wykup gruntów)
- na potrzeby drogi ekspresowej kosztowała by więcej, gdyż musiałaby być dwa pasy ruchu w obu kierunkach
- nie będzie świecić pustkami. Nie trzeba przejeżdżać całą obwodnicę . Po oddaniu całej S8 zwiększy się ruch na drodze DK45, na kierunku do Złoczewa. Spadnie ruch na drodze od Wielunia do Widawy (DW481). Nadal od strony Bełchatowa DK8, będą jeździć przez Wieluń.
- zmniejszenie ruchu na drogach miasta Wielunia to także zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, mniejsza uciążliwość dla mieszkańców, szybsze poruszanie się po samym mieście

- itd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
MM12345 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 12:17   

red,
Cytat:
Spójrz też na to z innej strony - ile firm się zamknie z powodu zmniejszenia ruchu tranzytowego przez Wieluń. O tym już mało kto mówi. A czy cokolwiek się rozwinie na poboczu obwodnicy? Szczerze wątpię. Gdybym miał podejmować decyzję o lokalizacji firmy w okolicy Wielunia w powiązaniu z warunkami dojazdu, to wolałbym się ulokować blisko nowej S8 aniżeli przy mało znaczącej obwodnicy mało znaczącego miasta na mało znaczącej trasie :wink:


Mało prawdopodobnie, żeby jakaś firma się zamknęła z tego powodu. Nadal mamy drogę DK8/74. Dojazd do S8 ok. 20 km, też żaden problem, a czas przejazdu już się zmniejszył np. do Wrocławia. W firmach lokalizacja przy głównych drogach nie jest najważniejsza (nawet i w tych wielkich).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Spooky 
Wieluniaczek



Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 1578
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 12:23   

MM12345 - są firmy, które dużą część obrotów uzyskują dzięki osobom przejeżdżającym przez miasto. Po otwarciu północnej obwodnicy Wielunia obroty mogą spaść przykładowo stacji Statoil, hotelowi (motelowi?) na Warszawskiej przy hurtowni Sedal, stacji Petrochemia Płock, Zielonej Werandzie, itp. Takich firm jest jeszcze przynajmniej kilka.
_________________
I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
hiszpan 
Wieluniaczek
KiKo



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 1504
Piwa: 17/150
Skąd: z północy
Wysłany: 2014-01-04, 14:24   

zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Wieluń odpadł na korzyść Sieradza, Zduńskiej Woli itd.


Wiesz co, kiedyś już Wieluń odpadł na korzyść Sieradza jak ten został mistem wojewódzkim i uważasz, że dzisiaj Sieradz to miasto z większymi perspektywami na przyszłość niż Wieluń?


Bez żadnych wątpliwości, tak właśnie uważam !

zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Niestety Wieluń w porównaniu do Sieradza i wspomnianej Zduńskiej Woli, będzie się rozwijał teraz wolniej.. Region stracił priorytetowy szlak komunikacyjny.


Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że do Wielunia trzeba będzie zjechać 20 km z Walichnów?


Dokładnie. Do Wielunia trzeba będzie specjalnie zjechać, przez Sieradz i Zduńską Wolę będzie się niemalże przejeżdżać. Dzięki temu powstanie tam wiele inwestycji, których na próżno będzie szukać w powiecie wieluńskim. Powód jest prozaiczny.. Czas i pieniądze :)

zbigie napisał/a:
Miasta, podobnie jak instytucje, firmy czy urzędy tworzą ludzie i tylko ludzie, a to że mamy i zawsze mieliśmy przedsiębiorczych ludzi powodowało, że wyróżnialiśmy się na tle innych miast w łódzkim. Brakuje nam tylko zgody politycznej, bo gdybyśmy mieli 4 posłów, a jest to realne jeśli wszyscy mieszkańcy powiatu głosowaliby na naszych to S8 byłaby nasza, a że oddajemy głosy na partie a nie ludzi to mamy efekt jaki mamy.


zbigie, doceniam Twój regionalny patriotyzm. Jednak wczytaj się w swój powyższy tekst. Niby przedsiębiorczy ludzie, jednak czegoś im brakuje.. Masz rację. Pewnie zgody politycznej. Może nie są jednak w takim razie tacy mądrzy i przedsiębiorczy ? Nie potrafią wznieść się ponad podziały, jak w Sieradzu i Zduńskiej. Piszesz, gdybyśmy mieli 4 posłów.. A co Ci posłowie dotychczas zrobili dla regionu wieluńskiego w sferze jego rozwoju ? Przede wszystkim, mam tutaj na myśli naszego starego wyjadacza.

zbigie napisał/a:
(...)jeśli naszym dzieciom uświadamiać będziemy, że mają tu wracać po studiach i działać, że ścinanie kwiatków w Holandii to jest dobry patent na wakacje ale nie na całe życie, zamiast bombardowania ich, że tu nie ma przyszłości i jedyne co powinny zrobić to wyjechać, to będziemy rozwijać się sto razy szybciej niż zapyziały Sieradz czy Zduńska.


DROGI zbigie, może Twoje dzieci będą miały / mają możliwości rozwoju w Wieluniu. Jednak większość NIE ma takich warunków. Młodych ludzi nie stać na trwożenie swojego życia za 1200 zł miesięcznie. A nawet 2k. Bo co to za życie przy takich zarobkach ? Proponuję tematy typu "Holenderskie kwiatki" oraz "Wyspiarskie zmywanie naczyń" zostawić w spokoju. Jak na ironię, najwięcej o tym niepoprawnie mówią Ci, którzy powinni podłoże tej sytuacji znać od podszewki. I nie mówię tutaj o (tylko?) Tobie, ale również o wielce wykwalifikowanych ekonumistach i przedsiębiorcach zarabiających kokosy. No cóż.. zazwyczaj to jest tak, że brakuje im rąk do pracy w kraju i stąd te piękne, wielce odkrywcze wnioski. Z tymi "kwiatkami oraz zmywarkami", mogliby pewnie wyciągnąć dużo więcej z gospodarki....

zbigie napisał/a:
hiszpan napisał/a:
Niestety jest wiele innych ważniejszych inwestycji w tym Państwie. Szacunkowy koszt budowy obwodnicy Wielunia to 331 mln złotych ( http://www.dzienniklodzki...t.html?cookie=1 ). Rozdajmy lepiej te pieniądze biednym, chorym i potrzebującym. Może przynajmniej uda się komuś uratować życie :wink:


Oczywiście, że jest wiele ważniejszych inwestycji - ważniejszych w zależności od punktu siedzenia. Sorry za sarkazm ale jak przeczytałem ten fragment Twojego wpisu to skojarzył mi się Sylwester i pijana kobieta z Łodzi w 9 miesiącu ciąży - zapewne była biedna i potrzebująca (a na 100% chora, przynajmniej psychicznie), gdyby nie "niepotrzebna" obwodnica Wielunia to nie musiałaby z kompanami zatrzymywać bejsbolem aut aby wyżebrać kasę na dalsze picie i dwa istnienia zostałyby uratowane.


Również troszkę poleciałem ironią w tym miejscu, ale generalnie co złego w przekazywaniu pieniędzy chorym i potrzebującym ? Jak domniemam, przypadek o którym piszesz powstał w wyniku typowej dla Polskiego systemu choroby. Choroby władz lokalnych, a przede wszystkim, choroby placówek pomocowych typu Domy Pomocy Społecznej itp. Takie sytuacje zdarzają się na całym świecie. Inna sprawa ludzie nie dbają o siebie, nie zależy im na sobie. Wpadli w jakiś pęd.. Najlepiej ujął to miko 005 we wczorajszym poście z innego tematu:

miko 005 napisał/a:
Jesteśmy tak bardzo zadufanie zapatrzeni w nasz dogmat wolności osobistej, że bez najmniejszego wahania stawiamy życie ludzkie na dalszym miejscu. A to, jak dla mnie osobiście nic innego tylko ... zdziczenie


zbigie napisał/a:
Spójrz na tą obwodnicę z inne perspektywy, właśnie rozwojowej, ile firm rozwinie się na jej poboczach, jak ona ułatwi dojazd z S8 do naszych firm. Mleko się rozlało, przebiegu S8 już nie zmienimy więc ratujmy co się da.


zbigie, powtórzę, cenię Cię za Twój patriotyzm lokalny, ale spójrz na temat globalnie. Z punktu widzenia rozwoju całego kraju. Fajne słowo uciekło... achh już mam. Spójrz na temat globalnie, z punktu widzenia rozwoju ZRÓWNOWAŻONEGO całego kraju.

Czy Wieluniowi na pewno należy się teraz obwodnica ?

MM12345 napisał/a:
hiszpan, nie masz w ogóle pojęcia co piszesz


Trochę krytyki nie zaszkodzi :D

MM12345 napisał/a:
- na północną obwodnicę Wielunia wydano już miliony w poprzednich latach (m.in. na wykup gruntów)


I co z tego ? To należy bezsensownie wydać następne miliony.. w imię czego ?

MM12345 napisał/a:
- na potrzeby drogi ekspresowej kosztowała by więcej, gdyż musiałaby być dwa pasy ruchu w obu kierunkach


:smile: Kurcze, naprawdę Twoje odkrycie porównałbym, przynajmniej, do odkrycia penicyliny.

MM12345 napisał/a:
- nie będzie świecić pustkami. Nie trzeba przejeżdżać całą obwodnicę . Po oddaniu całej S8 zwiększy się ruch na drodze DK45, na kierunku do Złoczewa. Spadnie ruch na drodze od Wielunia do Widawy (DW481). Nadal od strony Bełchatowa DK8, będą jeździć przez Wieluń.


Wysiliłem się. Przeczytałem z trzy razy. Ale widocznie mam jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem.. Nie widzę związku z tematem.

MM12345 napisał/a:
- zmniejszenie ruchu na drogach miasta Wielunia to także zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, mniejsza uciążliwość dla mieszkańców, szybsze poruszanie się po samym mieście


Tutaj masz niepodważalną rację ! To jedyne plusy ! Jednak są one przyczyną pojawiających się minusów.. Szala idzie na korzyść tych drugich.

MM12345 napisał/a:
W firmach lokalizacja przy głównych drogach nie jest najważniejsza (nawet i w tych wielkich).


A to Ci ciekawostka :smile:
_________________

Ostatnio zmieniony przez hiszpan 2014-01-04, 16:16, w całości zmieniany 9 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
MM12345 
Przejeżdżał przez Wieluń


Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 14:28   

Spooky tak rozumując ja Ty:
- stacje paliw byłyby tyko przy głównych drogach. Statoil tu trochę straci, gdzie indziej zyska.
- każda nowa restauracja, stacja paliw, ... w mieście to mniejsze obroty na pozostałych -
- każdy nowy hipermarket to spadek obrotów lub likwidacja miejsc pracy w lokalnych, miejscowych sklepach. I tu się nikt nie przejmuje.
idąc dalej:
- wiele mieszkańców i firm już dawno musieliby opuścić Wieluń z wyżej wymienionych powodów

Wszystkie te firmy, które podałeś bez problemu sobie z tym poradzą. Żadna z wymienionych wieluńskich firm nie czerpie głównych korzyści z ruchu tranzytowego. Jak by droga S8 szła przez bliskie okolice Wielunia - to też by oni na tym stracili.

Spooky dałeś złe przykłady. Jesteś młody, nie masz własnej firmy i nie wiesz z jakimi problemami szefowie firm muszą się borykać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 14:49   

MM12345 napisał/a:
stacje paliw byłyby tyko przy głównych drogach. Statoil tu trochę straci, gdzie indziej zyska.
Zyska... Pod Wrocławiem np. A przy okazji zwolni 10 pracowników w Wieluniu.
MM12345 napisał/a:
każda nowa restauracja, stacja paliw, ... w mieście to mniejsze obroty na pozostałych -
A nie jest tak?
MM12345 napisał/a:
każdy nowy hipermarket to spadek obrotów lub likwidacja miejsc pracy w lokalnych, miejscowych sklepach. I tu się nikt nie przejmuje.
Przejmują się. Właściciele lokalnych sklepów.
MM12345 napisał/a:
Wszystkie te firmy, które podałeś bez problemu sobie z tym poradzą. Żadna z wymienionych wieluńskich firm nie czerpie głównych korzyści z ruchu tranzytowego.
No nie wiem czy sobie poradzą. Nawet jeśli nie czerpią większości korzyści z tranzytu, to wystarczy, że tranzyt robi 30% przychodu a tym samym potrafi zmniejszyć dochody o połowę albo i więcej i rozłożyć firmę.


Wieluń po oddaniu nowej S8 i północnej obwodnicy będzie jak Chłodnica Górska (kto ma dzieci wie o co kaman :D ).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 17:13   

Stefan, a o tej trasie Lublin Wrocław to już ktoś w ministerstwie wie, czy tylko taki Wasz skyscraper'owy projekt marzeń ? :grin:

A tak bardziej serio - taka trasa ok, ale to perspektywa na lat 20?30? Przypominam że przez 25 lat w 40 milionowym kraju nie wybudowano żadnej autostrady która miała by ciągły przebieg na całym odcinku od granicy do granicy. Aktualnie chyba A4 jest najbliżej...

Przed Twoją wymarzoną DK74 mamy oprócz dokończenia głównych autostrad 1,2,4 również eski że wymienię chociażby te które leżą w moim bezpośrednim obszarze zainteresowania - 8, 5, 11 i 7.

Więc w skali inwestycji krajowych obwodnica Wielunia nawet jako część przyszłej drogi Wrocław-Lublin jest na daaaalekim miejscu. To tyle jeśli rozpatrujemy kwestie ogólnokrajowe.

Spójrzmy z perspektywy miasta jako takiego... w mojej opinii po wybudowaniu S8 ruch na DK74 będzie mniejszy, a w najlepszym razie porównywalny do DK43/45. A przepustowość ciągu Traugutta - Warszawska jest znacznie większa niż idąca przez ścisłe centrum miasta 43 i 45 (ze szczególnym naciskiem na odcinek od skrzyżowania Kopernika/Śląska do skrzyżowania Sieradzka/Traugutta). Oczywiście część tego problemu rozwiąże Popiełuszki z przedłużeniami. Ale nadal "wyrzucenie" tego ruchu poza Wieluń dałoby odczuwalnie większy efekt niż obwodnica na DK74.

Co do przebiegu S8 - wg mnie ten przebieg pomimo wydłużenia trasy jest bardzie racjonalny - o czym pisałem wiele razy i o czym pisze powyżej Stefan - taki przebieg łączy miasta wojewódzkie - Wrocław i Łódź, do tego odciąża znacząco DK14 na odcinku Sieradz - Łódź przy jednoczesnym rozwiązaniu problemu "8" przez Wieluń i Bełchatów.

Z wieluńskiego punktu widzenia ten przebieg też jest wg mnie lepszy - bo daje nam sprawny dojazd do Łodzi, który dla wielu firm naszego miasta jest ważny.

Nie uważam natomiast aby odległość 20 (choć nawet nie tylu) kilometrów miała nas stawiać w znacząco gorszej sytuacji pod względem nowych inwestycji. Oczywiście nie powstaną centra logistyczne (ale te nie powstaną też w Sieradzu czy Zd. Woli, bo centra logistyczne buduje się przy węzłach a nie przy trasach), ale zakłady produkcyjne - już tak, to nie jest kwestia kilkunastu kilometrów dojazdu do trasy typu "s" to kwestia ogólnego klimatu dla inwestycji, infrastruktury etc.
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 18:52   

Zarówno S12 - Piotrków- Lublin - GP jak i S74 Kielce - Sulejów nie są moim wymysłem :P
Łatwo można je znaleźć w strategiach i planach zagospodarowania województw łódzkiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego. Krótkie fragmenty tych dróg już istnieją a kilka równie krótkich jest w przetargu ... budowę całości S12 odłożono z tego samego powodu co budowę S11

Zestawiłem obok siebie trzy województwa - źródłem jest mapka dostępna na stronie GDDKiA w zakładce stan budowy dróg.

S12_S74.jpg
Plik ściągnięto 169 raz(y) 202,68 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
ourson 
Moderator


Pomógł: 46 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 3905
Piwa: 79/18
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-04, 19:31   

Stefan napisał/a:
budowę całości S12 odłożono z tego samego powodu co budowę S11
czyli jak rozumiem brak środków?

Tak, te wszystkie drogi oczywiście są potrzebne, ale patrzmy na to realnie... owszem niby jest nowa perspektywa budżetu UE - ale nadal wymagać to będzie wkładu własnego o który coraz trudniej... zresztą, jak popatrzymy na mapkę planowanych dróg sprzed 25 lat to też wyglądało wszystko bardzo fajnie :lol:
_________________
Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-12, 12:37   

Wyciąg ze "Strategii Rozwoju Transportu (SRT) do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)"
źródło: http://www.srt-2020.pl/

Jasny pomarańczowy to drogi które zostaną zrealizowane do 2015 r., intensywny to planowane drogi ekspresowe - ale w większej części raczej w perspektywie do 2030 (zarówno S11, S12, S74). Niebieski to linie kolejowe do kompleksowej modernizacji.

strategia_transportu.jpg
źródło: http://www.srt-2020.pl/
Plik ściągnięto 215 raz(y) 208,89 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Nazhir 
Przejeżdżał przez Wieluń


Wiek: 79
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 68
Piwa: 4/1
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-13, 11:58   

całe Stany Zjednoczone są przeorane takimi drogami jak S8, ze zjazdami do miast.

Wieluń nie zyska? Wolne żarty. Jedynymi poszkodowanymi będą właściciele stacji benzynowych przy Ósemce.

Zyski?
1. Świetne skomunikowanie z Wrocławiem. Godzina i jesteś we Wrocku. Mieszkasz w Wieluniu, pracujesz we Wrocławiu, bo droga tam bezpieczna, szybka i przewidywalna.

2. Świetne skomunikowanie z Łodzią (po oddaniu pod koniec roku pozostałej części S8). Godzina i jesteś w Łodzi. Mieszkasz w Wieluniu, pracujesz we , bo droga tam bezpieczna, szybka i przewidywalna.

3. Rozładowanie ruchu przez Wieluń - to oczywiste.

4. Świetne skomunikowanie Wielunia z zachodnią i wschodnią częścią Polski/Europy. Dla firm/ludzi patrzących szerzej niż 20. kilometr od Wielunia to nowe możliwości rozwoju. Do autostrady jedziesz nieco ponad godzinkę równym tempem - do tej pory (gdy jeszcze nie było AOW), do A4 jechało się grubo ponad 3 godziny, walcząc o życie na DK8.

5. Mieszkańcy Wielunia szybko i komfortowo dotrą do Wrocławia i Łodzi (centra rozrywki, kina, teatry, w skrócie: kultura).


Kto straci? Nikt, bo stacje paliwowe to koncerny. Mniejsze obroty w Wieluniu odbiją sobie z nawiązką na stacjach bliżej S8. A pracownicy mogą szukać pracy w szerszym promieniu niż tylko Wieluń. Kępno, Wieruszów, później Sieradz, Zd. Wola - to wszystko jest bliżej niż 30 minut jazdy. Ludzie w dużych miastach jeżdżą dłużej do pracy. Kto ma jeszcze stracić? Sklepikarze? Bez jaj - nikt ze starej DK8 nie zjeżdżał na Kaliską, a Kaufland sobie poradzi.

Teraz jest szansa dla Wielunia - już nie będzie gadki, że u was nie inwestuje, bo kiepskie skomunikowanie ze światem. U nas jest 15 minut drogi od drogi ekspresowej :idea: Teraz za promocję Wielunia powinny wziąć się władze miasta - strefy dla inwestycji, przyjaźni urzędnicy... dobra, tu się zapędziłem :D Ale wszystko w naszych rękach - można usiąść i biadolić, albo spojrzeć na S8 jak na furtkę na świat :)
 Autor postu otrzymał 3 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Więcej szczegółów
Wystawiono 3 piw(a):
Skorupa, miko 005, mario's
alef 
Ma stragan na targu


Pomógł: 15 razy
Wiek: 71
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 626
Otrzymał 10 piw(a)
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-14, 14:14   

Z Wrocka do Wawy on line
http://wroclaw.gazeta.pl/...l=1#BoxSlotIIMT
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
red 
Moderator



Pomógł: 55 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5433
Piwa: 68/22
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-14, 18:21   

Nazhir napisał/a:
Kto straci? Nikt, bo stacje paliwowe to koncerny.
Ja stracę, a koncernem nie jestem :sad:
Ale z perspektywy miasta widzę sporo plusów dla obecnych i przyszłych rozwiązań.
Jak widać już teraz ósemka nie jest jedynym i najlepszym sposobem komunikacji Warszawa - Wrocław.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
   
Stefan 
Moderator


Pomógł: 55 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 2117
Piwa: 18/9
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-16, 19:39   

Drogowa mapa województwa wygląda coraz lepiej :) . Zdecydowanie więcej zielonego, żółtego i pomarańczowego (w eksploatacji, budowie lub przetargu) a mniej czerwonego (w przygotowaniu).

źródło: zakładka "mapa stanu budowy dróg" na stronie GDDKiA

lodzkie.png
źródło: http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_lodzkie
Plik ściągnięto 3812 raz(y) 106,24 KB

_________________
Wieluń - SkyscraperCity / najpopularniejsze globalne forum infrastrukturalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Nazhir 
Przejeżdżał przez Wieluń


Wiek: 79
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 68
Piwa: 4/1
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-01-17, 13:15   

z tej mapki jasno wynika, że obwodnica Wielunia będzie miała sens. Jak ktoś jedzie z Wrocławia do Warszawy, a nie będzie chciał płacić za A1, to w Walichnowach zjedzie z S8 na DK8. 40 km do pokonania mniej. Do tego, jeśli viaToll obejmie S8, a nie obejmie DK8 (co jest więcej niż pewne), to będziemy mieli casus Olkusza, gdzie wszystkie TIRy, zamiast jechać szybką autostradą, wybierali drogę alternatywną przez wioski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo.


Wieluń Forum dyskusyjne
Kontakt z Administracją Forum | Kontakt z właścicielem domeny
Stomatolog Wieluń Sprawdzenie przebiegu BMW | Iris Trade Łódź Montaż instalacji gazowych | Skracanie linków | Klinika BMW | Notariusz Włochy BMW SPRAWDZENIE PRZEBIEGU,HISTORIA SERWISOWA BMW